Az analóg keverő pultokban a bemeneti és a kimeneti jel folytonos, kvantálás nélküli. A bemeneti késleltetése 0 ms, hiszen analóg módon történik az összegzés és így a válasz idő is késleltetés nélküli lesz míg a digitális keverőknél egy minimális késleltetés a jelfeldolgozás miatt szinte mindig lesz, bár mára ez a késleltetés sok esetben nem észrevehető.
SSL9000 keverőpult
Az analóg keverő pulton történő mixing/keverés esetében sokszor máshogy viszonyul a felhasználó, mint digitális konzolon történő keveréskor, emiatt a munkafolyamat hatékonyabb is lehet bizonyos esetekben.
Olcsóbb analóg keverő pultok egyik legnagyobb problémái, hogy bemeneteik jelerősítéskor jobban zajosodnak, míg a drágább kategóriákban kevésbé zajosodik és tisztább a hangzás.
Elterjedt analóg keverő pult gyártók pl.:
SSL (Solid State Logic)
Yamaha
Tascam
Presonus
Mackie
Behringer
Analóg keverő pultok.
Analóg keverő főbb részei bemeneti oldalon:
- Előerősítő
- Hangszínszabályozó
- Aux/kimeneti keverések
- Fő kimenet(main mix) panoráma
- Csatorna hangerő
- Busz mátrix kapcsoló
Kimeneti oldalon:
- Master/main-mix hangerő szabályozó
- Aux master kimeneti hangerő szabályozó
- Busz master kimeneti hangerő szabályozó
Érdekesség:
Az analóg keverő pultok ugyebár analóg áramkörökből épül fel. Az elektronikai áramkörök saját karakterisztikákkal rendelkeznek (pl.: tranzisztor, tekercs, kondenzátor stb..) Az így épített elektronika összességében is egyedi hangzással bír, ezáltal olyan jelek jöhetnek ki az eszközből, amit mondjuk modellezéssel csak közelíteni tudunk.
Az analóg jelek ugyebár időben folytonos jelek, és feszültség értékei sem kötöttek, nem kvantáltak(nincsenek értékekhez kötve), mint ahogy 0 és 1 között is végtelen szám létezik. Ezeknek a felvételekor pl.: egy hangkártyával a folytonos jelből adott időnként vesz csak mintát. Ha mondjuk két nem szinkronban levő egyforma hangkártyával rögzítjük, a felvételt, akkor bizony a két felvételen nem egyforma időben történik a mintavételezés, így a két felvétel nem lesz egyforma.